Фотографии Ивана Джабира
В воскресенье восьмое по Пасхе вспоминается сошествие Святаго Духа на Апостолов, происшедшее на 50-й день после Пасхи и на 10-й день после Вознесения Господня и положившее начало бытию Церкви Христовой.
Величание, тропарь и кондак в исполнении хора Домового храма св. мц. Татианы. Регент — Надежда Аристархова. Запись 31 мая 2015 года.
Величание
Величаем Тя, Живодавче Христе, и чтим Всесвятаго Духа Твоего, Егоже от Отца послал еси Божественным учеником Твоим.
Тропарь, глас 8
Благословен еси, Христе Боже наш, Иже премудры ловцы явлей, низпослав им Духа Святаго и теми уловлей вселенную, Человеколюбче, слава Тебе!
Кондак, глас 8
Егда снизшед, языки слия, разделяше языки Вышний, егда же огненные языки раздаяше, в соединение вся призва. И согласно славим Всесвятаго Духа.
Алтарник Иван Киселёв читает отрывок из Деяний апостолов:
И егда скончавашася дние пятьдесятницы, беша вси апостоли единодушно вкупе. И бысть внезапу с небесе шум, яко носиму дыханию бурну, и исполни весь дом, идеже бяху седяще: и явишася им разделени языцы яко огненни, седе же на единем коемждо их. И исполнишася вси Духа Свята и начаша глаголати иными языки, якоже дух даяше им провещавати. Бяху же во Иерусалиме живущии иудее, мужие благоговейнии, от всего языка, иже под небесем. Бывшу же гласу сему, снидеся народ и смятеся, яко слышаху един кийждо их своим языкомъ глаголющих их. Дивляхуся же вси и чудяхуся, глаголюще другъ ко другу: не се ли, вси сии суть глаголющии галилеане? И како мы слышим кийждо свой язык наш, в немже родихомся, парфяне и мидяне и еламите, и живущии в месопотамии, во иудеи же и каппадокии, в понте и во асии, во фригии же и памфилии, во египте и странах ливии, яже при киринии, и приходящии римляне, иудее же и пришелцы, критяне и аравляне, слышим глаголющих ихъ нашими языки величия божия? Ужасахуся же вси и недоумевахуся, другъ ко другу глаголюще: что убо хощет сие быти? Инии же ругающеся глаголаху, яко виномъ исполнени суть. Став же Петр со единонадесятьми, воздвиже глас свой и рече им: мужие иудейстии и живущии во Иерусалиме вси, сие вам разумно да будет, и внушите глаголы моя: не бо, якоже вы непщуете, сии пияни суть, есть бо час третий дне: но сие есть реченное пророком Иоилем: и будет в последния дни, глаголет господь, излию от духа моего на всяку плоть, и прорекут сынове ваши и дщери ваша, и юноши ваши видения узрят, и старцы ваши сония видят: ибо на рабы моя и на рабыни моя во дни оны излию от духа моего, и прорекут: и дам чудеса на небеси горе и знамения на земли низу, кровь и огнь и курение дыма: солнце преложится во тму, и луна в кровь, прежде даже не приити дню Господню великому и просвещенному: и будет, всяк, иже аще призовет Имя Господне, спасется.
Дьякон Александр Растворов читает отрывок из Евангелия от Иоанна (7:37-52):
В последний же день великий праздника стояше Иисус, и зваше, глаголя: аще кто жаждет, да приидет ко Мне и пиет: веруяй в Мя, якоже рече писание, реки от чрева Его истекут воды живы. Сие же рече о Дусе, егоже хотяху приимати верующии во имя Его: не у бо бе Духъ Святый, яко Иисус не у бе прославлен. Мнози же от народа слышавше слово, глаголаху: Сей есть воистинну пророк. Друзии глаголаху: Сей есть Христос. Овии же глаголаху: еда от галилеи Христос приходитъ? Не писание ли рече, яко от семене Давидова и от вифлеемския веси, идеже бе Давид, Христосъ приидетъ? Распря убо бысть в народе Его ради. Нецыи же от них хотяху яти Его: но никтоже возложи Нань руце. Приидоша же слуги ко архиереом и фарисеом: и реша им тии: почто не приведосте Его? Отвещаша слуги: николиже тако есть глаголалъ человек, яко сей Человек. Отвещаша убо им фарисее: еда и вы прельщени бысте? Еда кто от князь верова в онь, или от фарисей? Но народ сей, иже не весть закона, прокляти суть. Глагола Никодим к ним, иже пришедый къ нему нощию, един сый от них: еда закон наш судит человеку, аще не слышит от него прежде и разумеет, что творитъ? Отвещаша и рекоша ему: еда и ты от галилеи еси? Испытай и виждь, яко пророкъ от Галилеи не приходит. И иде кийждо в дом свой.
На вечерне священники читают во всеуслышание коленопреклоненные молитвы, стоя на коленях в Царских вратах, лицом к людям. Все прихожане также встают на колени.
Настоятель храма прот. Владимир Вигилянский читает коленопреклоненную молитву Святой Троице
Количество просмотров — 140