Фотографии Ивана Джабира
Видео Елены Джабир
За неделю до Святой Пасхи Церковь празднует Вход Господень в Иерусалим, или Вербное воскресенье. Это событие описывают все четыре евангелиста как одно из главных в земной жизни Спасителя.
Сотворив накануне чудо воскресения Лазар, Христос совершает торжественное вхождение в Иерусалим. Новость о происшедшем чуде воскрешения человека, пробывшего в гробнице уже четыре дня, мгновенно разнеслась по иерусалимским пределам, и народ восторженно встречал Христа, громко восклицая: «Осанна (Спасение) Сыну Давидову! Благословен Грядущий (Приходящий) во имя Господне!»
По традиции Святого Града, существовавшей еще до X века, в этот праздник вечером происходит торжественное шествие с пальмовыми ветвями из Вифании в Иерусалим.
На Руси верующие идут в храм не вечернее праздничное богослужение с веточками вербы. Этим растением заменяют пальмовые ветви, которые не растут в наших краях. Верба раньше всех распускается весной, ею сама природа возвещает нам победу жизни над смертью как образ Воскресения Христова. отсюда появилось другое название праздника — Вербное воскресение.
Вербу освящают накануне праздника на вечернем богослужении, после чтения Евангелия. Освященные веточки вербы уносят домой и хранят в святом углу рядом с иконами.
Освящение вербы прот. Вадимиром Вигилянским
Антифоны в исполнении хора «Малиновки»
Антифон 2, псалом 115
Веровах, темже возглаголах: аз же смирихся зело.
Спаси ны Сыне Божий, возседый на жребя, поющия Ти: аллилуия
Что воздам Господеви о всех, яже воздаде ми?
Спаси ны Сыне Божий, возседый на жребя, поющия Ти: аллилуиа.
Чашу спасения прииму, и имя Господне призову.
Спаси ны Сыне Божий, возседый на жребя, поющия Ти: аллилуиа.
Молитвы моя Господеви воздам, пред всеми людьми Его.
Спаси ны Сыне Божий, возседый на жребя, поющия Ти: аллилуиа.
Слава, и ныне: Единородный Сыне:
Антифон 3, глас 1, псалом 117
Исповедайтеся Господеви яко благ, яко в век милость Его.
Тропарь
Общее воскресение, прежде Твоея страсти уверяя, из мертвых воздвигл еси Лазаря Христе Боже. Темже и мы яко отроцы победы знамения носяще, Тебе победителю смерти вопием: осанна в вышних, благословен Грядый во имя Господне.
Послание апостола Павла читает алтарник Михаил Еремин. Вербное воскресение 5 апреля 2015 года
Из Послания к Филиппийцам святого апостола Павла (4:4-9)
Радуйтеся всегда о Господе: и паки реку: радуйтеся. Кротость ваша разумна да будет всем человеком. господь близ. Ни о чемже пецытеся, но во всем молитвою и молением со благодарением прошения ваша да сказуются к Богу: и мир Божий, превосходяй всяк ум, да соблюдет сердца ваша и разумения ваша о Христе Иисусе. Прочее же, братие (моя), елика суть истинна, елика честна, елика праведна, елика пречиста, елика прелюбезна, елика доброхвальна, аще кая добродетель и аще кая похвала, сия помышляйте. Имже и научистеся, и приясте, и слышасте, и видесте во мне, сия творите: и Бог мира будет с вами.
Евангелие от Иоанна читает дьякон Александр Волков. Вербное воскресение 5 апреля 2015 года
Из Евангелия от Иоанна (12:1-18)
Иисус же прежде шести дний Пасхи прииде в Вифанию, идеже бе Лазарь умерый, егоже воскреси от мертвых. Сотвориша же Ему вечерю ту, и Марфа служаше: Лазарь же един бе от возлежащих с Ним. Мариа же приемши литру мира нарда пистика многоценна, помаза нозе Иисусове, и отре власы своими нозе Его: храмина же исполнися от вони масти (благовонныя). Глагола же един от ученик Его, Иуда Симонов Искариотский, иже хотяше Его предати: чесо ради миро сие не продано бысть на триехъ стех пенязь и дано нищимъ? Сие же рече, не яко о нищих печашеся, но яко тать бе, и ковчежец имеяше, и вметаемая ношаше. Рече же Иисус: не дейте ея, да в день погребения моего соблюдет е: нищия бо всегда имате с собою, Мене же не всегда имате. Разуме же народ мног от иудей, яко ту есть: и приидоша не Иисуса ради токмо, но да и Лазаря видят, егоже воскреси от мертвых. Совещаша же архиерее, да и Лазаря убиют, яко мнози его ради идяху от иудей и вероваху во Иисуса. Во утрий (же) день народ мног пришедый в праздник, слышавше, яко Иисус грядет во Иерусалим, прияша ваиа от финик, и изыдоша в сретение Ему, и зваху (глаголюще): осанна, благословенъ грядый во имя господне, царь израилев. Обрет же Иисус осля, вседе на не, якоже есть писано: не бойся, дщи сионя: се царь твой грядет, седя на жребяти осли. Сих же не разумеша ученицы Его прежде: но егда прославися Иисус, тогда помянуша, яко сия быша о Нем писана, и сия сотвориша Ему. Свидетелствоваше убо народ, иже бе (прежде) с Ним, егда Лазаря возгласи от гроба и воскреси его от мертвых: сего ради и срете Его народ, яко слышаша его сие сотворша знамение.
Кондак, глас 6
На престоле на небеси, на жребяти на земли носимый Христе Боже, ангелов хваление, и детей воспевание приял еси зовущих Ти: благословен еси грядый Адама воззвати.
Количество просмотров — 300